Rektorsbeslut om begränsad tillgång till datorsalar

Rektor har beslutat att begränsa antalet publika studentytor under kvälls- och helgtider för att underlätta kontroll av salar eftersom det hänt att salarna inte använts för det syfte de var tänkta för. I nuläget tolkas beslutet som att det främst kommer beröra datorsalarna men mer info kommer.

Det som huvudsakligen berör oss på Data är att beslutet säger att alla datorsalar och studentplatser ska vara tillgängliga vardagar 07-20 för alla studenter. Utöver det är så att datorsalarna i E-huset kommer vara tillgängliga vardagar 07-22 och att datorsalarna i D-huset kommer vara tillgängliga dygnet runt alla dagar. Beslutet börjar gälla från den första december och kommer gälla 1 år. Det innebär i nuläget att om man vill använda datorsalarna på helger eller sena kvällar kommer man alltså behöva använda salarna i D (eller gå till salar i V, Q etc). Det kan bli så att de öppnar fler datorsalar om det finns ett behov men i så fall kommer vi studenter antagligen behöva styrka det behovet. För mer information se bifogade rektorsbeslutet.

För att kunna basera behovet på fakta finns formuläret nedan som vi uppskattar om ni fyller i varje gång som ni upplever att alla datorsalar är fulla på helger eller utanför de angivna tiderna.

Formulär

Rektorsbeslut