Informationsmöte / Information meeting

Ifall ni inte läser er mail, så får ni nu informationen en gång till. Förstår att tentaplugget tar tid, men jag hoppas så många som möjligt tar sig tid att komma på dessa möten.

(English summary below)

Hej!

Inför planering och beslut om framtida IT-drift vid CSC har vi förstått att det finns många frågor och tankar hos er studenter. Grundtanken med förändringen är att samordna IT-drift vilket betyder att de behov som utbildning och forskning har kommer att tillgodoses även framöver. T.ex. så kommer skolans Linux-system och Linux-datorsalar förstås att vara kvar liksom lärarna ska få det stöd de behöver för att kunna genomföra den avancerade IT-utbildning som vi bedriver.

Vi vill gärna ha en bra dialog i detta och bjuder därför in skolans studenter till två olika möten då vi presenterar bakgrund, nuläget, planerna samt diskuterar samordningen med er. Samma information kommer att ges vid båda mötena så du kan välja det som passar dig bäst. Vi kommer också att finnas tillgängliga vid Datasektionens kommande SM den 25/3.

Möte nr. 1 är (nu på) onsdag den 12/3 kl. 12.00-13 i sal E1. Vill du ha en lunchmacka så anmäl dig på http://doodle.com/qe5pd4b8yhd9r5wk

Möte nr. 2 är tisdag den 18/3 kl. 13.00-14 i sal E1

Skicka gärna in eventuella frågor inför mötet ifall det är något särskilt som vi ska fokusera på.

Varmt välkomna!

Jan Gulliksen
Skolchef

English:

Information on the current IT-coordination at CSC

You are welcome to get information and ask questions on the current process of IT-coordination at CSC. Two meetings, with the same content, are scheduled and you can choose the one most suitable for your calendar.

Meeting nr. 1 (this) Wednesday 12/3 at 12.00-13 in room E1. Register here for a free sandwich: http://doodle.com/qe5pd4b8yhd9r5wk
Meeting nr. 2 Tuesday 18/3 at 13.00-14 in room E1

Jan Gulliksen
Dean